سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب استاد ستودی نمین

تصویر کتاب استاد فرحبخش ستودی نمین  استاد ستودی نمین، کتاب «تاریخ و فرهنگ نمین» را در سال 1378 بعد از چندین سال تحقیق و پژوهش و مطالعه چندین کتاب تاریخی به رشته تحریر درآورد.

  این کتاب در 2000 شمارگان و 272 صفحه توسط نشر شیخ صفی الدین اردبیلی که توسط یک نمینی به نام شاهین اسبقیان نمین اداره می‌شود به طبع چاپ آراسته شد.

  کتاب مذکور دارای 17 فصل می باشد که از مهمترین فصل‌های آن می توان به مروری بر طوایف اولیه آذربایجان، کادوسیان و نمین، تحولات تاریخی نمین، نمین از دیدگاه محققین و مورخین و مردم، سابقه تاریخی ادارت نمین، دهستان های نمین، محلات نمین، آبهای معدنی نمین، صنایع دستی نمین، باورهای مردمی، زیارتگاه‌ ها و آثار باستانی نمین، مشاهیر نمین و نمین بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد.

  در این کتاب، مولف گرانقدر، استاد ستودی نمین در مقدمه بعد از حمد و سپاس بی حدو حساب به درگاه با عظمت احدیت که به ایشان توفیق تالیف این کتاب را عطا فرموده، آورده‌اند: سلام و درود به بزرگان علم و دانش، استادان کرام و فاضل که کتبا و شفاها حقیر را مشمول لطف و مراحم خود قرار داده اند. یقین دارم با چاپ این کتاب مورد اعتراض و ایراد قرار خواهم گرفت، باید عرض کنم.

  ایشان در ادامه در خصوص نقد کتاب حاضر می فرمایند: اگر فضلاء و اهل ادب و دانش به ظاهر عبارات ادبی و معانی جملات و مفهوم مطالب و شیوه نگارش ایراد بگیرند که کتاب از مضامین ادبی خالی است و از نظر مفاهیم و مطالب تاریخی ضعیف در پاسخ عرض می کنم. امیدوارم اهل فضل و علم و دانش که جرعه نوش چشمه فیاض وجود ذیقمت آنها هستم با نظر ساده و اصلاح به این کتاب بنگرند و از خرده گیری ادبی صرف نظر بنمایند و چنانچه به سهو و اشتباهی برخوردند غمض عین فرموده و در مقام اصلاح باشند.

  این فرهیخته گرانقدر همچنین قلم به دست گرفتن را برای هنرنمایی فرض نمی کنند و اظهار می دارند: بر حسب وظیفه ای که نسبت به زادگاهم در خود احساس می کدرم و دینی که به گردن داشتم و عشق و علاقه ای که به شناختن تاریخ گذشته نمین در وجودم بود اقدم به این کار کردم و قدم اول را ولو ناقص و کوتاه در این راه برداشتم و تا آنجا که توانستم در تدوین کتاب حاضر کوتاهی ننمودم. (در حال حاضر بنده اطلاعی از چاپ بعدی ندارم و اگر مهلتی اجل بدهد در خصوص نقد این کتاب ارزشمند هم مطالبی خواهم آورد)




تاریخ : | 11:23 عصر | نویسنده : جانم فدای رهبر | نظر