سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

نصر نیوز: وزیر امور خارجه ایران گفت: بیش از 40 درصد از مردم ایران به زبان ترکی سخن می گویند.به گزارش نصر نیوز به نقل از وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در در دیدار خود از آنکارا اظهار داشت: ایران و ترکیه با داشتن مشترکات بسیار دو کشور برادر بشمار می‌روند. بیش از 40 درصد از مردم ایران به زبان ترکی سخن می گویند.

این دو ملت در طول 400 سال گذشته هیچ تقابل مرزی با یکدیگر نداشته‌اند. کمتر می‌توان دو ملتی را یافت که در این حد دارای اشتراکات باشند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روابط سیاسی خوب تهران ـ آنکارا و رایزنی‌های مستمر درخصوص تحولات منطقه، اظهار داشت: ایران و ترکیه می‌توانند به گونه‌ای همکاری کنند که محور و مرکز صلح و ثبات در منطقه باشند.

عبدالله گل رئیس‌جمهوری ترکیه نیز ضمن بحضور پذیرفتن علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران گفت: ترکیه خانه شما و ایران خانه ماست.

عبدالله گل افزود: توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه موجب خرسندی دو کشور است، در سال‌های اخیر حجم تجاری دو کشور افزایش یافته است که این مایه امیدواری است.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: هدف رساندن روابط تجاری دو کشور به سطح 30 میلیارد دلار است و دیدگاه ما متنوع کردن مبادلات و در هم آمیختن اقتصاد فی مابین است.

40% بالغ بر بیش از 30 ملیون نفر از مردم ایران را شامل میشود




تاریخ : | 2:30 عصر | نویسنده : جانم فدای رهبر | نظر